معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به کمبود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور گفت: کمبود تخت ICU و بیماران سرطانی جدی‌تر است.

سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به کمبود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور گفت: کمبود تخت ICU و بیماران سرطانی جدی‌تر است.

به گزارشسلامت نیوز به نقل از مهر، محمد حاجی‌آقاجانی در حاشیه مراسم امضای تفاهم وزارت بهداشت با هلال احمر در جمع خبرنگاران گفت: ۲۰۰ مرکز درمان سرطان در سطوح ۱، ۲ و ۳ در کشور باید راه اندازی شود که در سطوح ۲ و ۳ نیاز به تخت بستری برای بیماران سرطانی داریم.


معاون درمان وزیر بهداشت موضوع کمبود تخت بیمارستانی در کشور را معضلی جدی دانشت و افزود: براساس برآوردهای مختلف بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور کم داریم که کمبود تخت ICU و بیماران سرطانی جدی‌تر است.


وی با اشاره به تفاهم نامه وزارت بهداشت و هلال احمر در اجرای طرح سلامت یار ادامه داد: در شروع، ۱۰ بیمارستان در شش استان کشور این طرح را به صورت پایلوت اجرا می‌کنند و به مرور این برنامه در سراسر کشور اجرایی می‌شود.


آقاجانی اضافه کرد: داوطلبان در این طرح قرار است حمایتهای جسمی، روحی و روانی را به بیماران نیازمند ارائه دهند. مسائلی از جمله غذا خوردن، خدمات سرویس بهداشتی و حمایت‌های روحی در این برنامه پیش‌بینی شده است.


معاون درمان وزیر بهداشت گفت: وظیفه سلامت یاران متفاوت از کادر درمان است و داوطلبان قرار نیست در کار پزشکان و پرستاران دخالت کنند.
وی افزود: این طرح براساس تجارب جهانی برنامه ریزی شده است و می تواند موجب گسترش محبت و عاطفه در جامعه شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha